KALBURABASTI



KALBURABASTI
Şerbetli tatlılar içinde en favori tatlımdır :)


MALZEMELER:
250 gr.oda sıcaklığında  tereyağ veya margarin
3 su bardağı un
1 yemek kaşığı yoğurt

2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 adet yumurta
1 paket kabartma tozu
İÇİ İÇİN:
1 su bardağı dövülmüş ceviz içi
ŞERBETİ İÇİN:
2,5 su bardağı toz şeker
2,5 su bardağı su
Çeyrek limonun suyu
Öncelikle şerbetimiz hazırlayalım. Su ve şekeri bir tencereye alalım. Kaynamaya başladıktan 7 dakika sonra limonu ekleyip, altını kapatalım.( Ben koyu şerbet sevmiyorum, arzu edenler daha fazla kaynatabilirler.)
YAPILIŞI:
Oda sıcaklığında iyice yumuşamış yağımıza 1 kaşık yoğurt, 2 yemek kaşığı sıvıyağ, 1 yumurta ve 1 paket kabartma tozu ekleyerek karıştıralım ve unu ilave edelim.
Bazen yoğurt sıvı olabiliyor, bu yüzden gerekirse bir kaç kaşık daha uın ekleyebiliriz.
Hamurumuzu güzelce yoğuralım ve üzerini bezle örterek 10 dakika dinlendirelim.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alalım.
Bu parçaları bir kevgirin üzerinde elinizle bastırarak avcunuzun ortası kadar açalım.
Hamurun içine 1 tatlı kaşığı ceviz koyup ve her iki ucunu birbirinin üzerine getirip birleştirelim..( Ben rendenin kalın kısmını kullandım.)
 Kalburabastıları katlanan kısmı altta kalacak şekilde fırın tepsisine aralıklı olarak dizelim.
 180 C'de 10-15 dakika pişirelim. sonra ısıyı  200 dereceye  getirip üzerinin kızarmasını bekleyelim 
Üzerleri kızarınca fırından çıkaralım 
Sıcak tatlıların üzerine soğumuş şerbeti dökelim.
NOT: Ben fırından çıktıktan 1 dakika sonra tek tek kalburabastıları şerbete sokup çıkarıyorum ve kalan şerbeti tepside üzerlerine döküyorum. Böylece şerbet içlerine çekmiş oluyor.
NOT: Şerbetli tatlılar genelllikle dolaba konmaz, şerbeti tamamen çeker. tatlıcılardan tatlı aldığımız zaman özellikle bu konuda uyarırlar.
AFİYET OLSUN

0 Komentar untuk "KALBURABASTI"

Back To Top