PEYNİRLİ TUZLU MUFFİN







PEYNİRLİ TUZLU MUFFİN
Normal kek yaptığımızda servis esnasında dilimlerken en son kalan dilimleri kesmekte problem yaşarız.Ya daha ince olur ya kalın olur ya da  biraz ufalanır :( Muffin kalıplarında veya kağıt kek kalıplarında servis ve sunum yapmak hem şık hem pratiktir.Bu tarif tat ve sunum olarak çok başarılı oldu. Tadı bildiğimiz klasik peynirli poğaça tadına benziyor. Ben yeşillik olarak yalnızca maydanoz kullandım ama 1-2 dal taze soğan veya bir tutam dere otu da yakışır diye düşündüm.



MALZEMELER:
3 adet yumurta
2 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
250 gr beyaz peynir ( çok yağlı olmasın.)
1 paket kabartma tozu
1 tutam maydanoz
2,5 su bardağı un
tuz
NOT: Tuzu peynirin tuzu oranında kullanınız. Ben 1 tatlı kaşığı kullandım.
Ve muffin kağıt  veya diğer muffin kalıpları

 Muffin kağıt kalıplar. Ben Eminönünden pasta malzemeleri satan yerlerden alıyorum ama büyük marketlerde de bulabilirsiniz.
 YAPILIŞI:
Yumurtaları mikserle köpürünceye kadar çırpalım. Sıvıyağ ve yoğurdu ekleyip çırpmaya devam edelim. İnce kıyım maydanoz ve peyniri güzelce karıştıralım harca ilave edelim.
 ve kısa bir süre çırpalım.
 Un ve kabartma tozunu ekleyelim.
   çırpalım..
  Bir kaşık yardımıyla muffin kalıplarına  harcımızı paylaştıralım.Yalnız 1 parmak kadar ,kabarma payı için boşluk bırakmayı unutmayalım.Arzu ederseniz üzerine benim gibi susam serpebilirsiniz.
  175 derecelik fırına verelim.
  Üzerleri pembeleşinceye kadar pişirelim. Fırında kabarırken seyretmek ayrı bir keyif :)
Fırından çıkarıp soğumaya bırakalım. AFİYET OLSUN

0 Komentar untuk "PEYNİRLİ TUZLU MUFFİN"

Back To Top