BENİM KOZA MANTIM



·         BU TARİFİ 15 YIL ÖNCE EGE TV DE YEMEK PROGRAMINDA YAPMIŞTIM,DEFALARCA TEKRAR YAYINLANDI:)

·         BENİM KOZA MANTIM

·         BU MANTININ TARİFİ YALNIZCA SAYFAMA AİTTİR,DENEYİP SAYFASINDA PAYLAŞACAK  ARKADAŞLARIN,EMEĞE SAYGI OLARAK SAYFAMIN ADINI YAZARLARSA MEMNUN OLURUM; TEŞEKKÜR EDERİM.

     MALZEMELER:
·          5 yufka ( Yufka sayısını dilediğiniz kadar azaltabilir veya artırabilirsiniz.)
·          100-150 gr kadar kıyma
·          1 kuru soğan
·          tuz- karabiber
·          yoğurt- sarımsak
·          sıvı yağ veya tereyağı
·          kuru nane- pul biber
·          YAPILIŞI:
·          İÇ HARÇ:Kıymanın içine soğanı rendeleyelim,yeteri kadar tuzunu ve karabiberini ekleyelim, güzelce yoğuralım.
·          SARIMSAĞI RENDELEYİP,TUZLA BİRLİKTE EZİP,YOĞURDA KARIŞTIRALIM.
·          Yufkalarımızı üst üste koyup, önce 4 ' e ,sonra 8' e bölelim.
·          Sigara böreği keser gibi üçgen keselim.
·          Yalnız üçgen parçalarımız resimdeki gibi küçük küçük olmalı.( 3 cm kadar)
·          Üçgenlerimizin geniş tarafına çok az harcımızdan koyup, sıkıca rulo yapalım.
·          Yufkamızın ucunu su ile yapıştıralım.
·          Bol kızgın sıvı yağda mantılarımızı kızartalım.
·          İLK SICAKLIĞI ÇIKTIĞINDA, ÜZERİNE SARIMSAKLI YOĞURDUMUZU DÖKELİM.(  Eğer sıcak mantımızın üzerine yoğurdu  hemen dökersek mantı çok yumuşar ve çıtırlığını kaybeder.)
·         Yağda kızdırdığımız nane ve pul biberi de dekorlu bir biçimde yoğurdun üzerine döküp, mantımızı  sıcak servis yapalım.

·          BU MANTIĞI BENDE KİM YEDİYSE ÇOK BEĞENMİŞTİR.SARMASI BİRAZ  ZAHMETLİDİR. BEN GENELLİKLE TV.  SEYREDERKEN 3' ER YUFKADAN SARIP,  BUZDOLABI POŞETLERİNE AĞZINI SIKICA KAPATIP, DONDURUCUYA   KOYUYORUM.MİSAFİRİM GELDİĞİNDE HİÇ ÇÖZDÜRMEDEN KIZARTIYORUM
0 Komentar untuk "BENİM KOZA MANTIM"

Back To Top