KALAMAR DOLMASI










KALAMAR DOLMASI
Sevgili Hülya Adlım Babahasan ,tanıdığım en marifetli kadınlardan biridir. Üniversite yıllarından çok öncesinden başlayan uzun bir çalışma hayatından sonra emekli olmuş, yaz aylarında sahibi olduğu Gökçeada da harika bir pansiyonu işleten, kış aylarında birçok kurslara devam edip , sürekli kendini geliştiren öğrenmeye çok açık, saygı duyduğum ve örnek aldığım bir arkadaşımdır.
Ben deniz ürünlerinden sadece balık yiyenlerdenim. O yüzden evimde balık dışında deniz ürünlerini yapmıyorum. Sevgili Hülya Adlım Babahasan bizlere Gökçeada' dan Kalamar dolması tarifini göndermişlerdir.Ellerinize sağlık; çok teşekkür ederiz . YOLUNUZ GÖKÇEADA' YA DÜŞERSE " GÖKÇEADA KEMERLİ PANSİYONA " BEKLERİZ. cep:05325817113

MALZEMELER:
15 adet kalamar
İÇİ İÇİN:
yarım bardak pirinç
1 paket dolma fıstık
1 yemek kaşığı kuş üzümü
kalamar bacakları
karabiber
kırmızı pul biber
1 adet orta boy domates
1 adet büyük boy kuru soğan
nane
tuz
1-2 kaşık zeytinyağı
KIZARTMAK İÇİN:
tereyağı
DİLMEK İÇİN:
temiz iğne-iplik
YAPILIŞI:
Soğanları, domatesi ve kalamar bacaklarını ince ince doğrayalım.diğer malzemelerle birlikte biraz tuz ve zeytinyağı ilave ederek iyice harmanlayalım. kalamarları çok sıkı olmayacak şekilde biraz boş olarak dolduralım. iğne iplik yardımıyla ağızlarını dikelim. tencereye dizelim üzerine çıkacak kadar su koyup haşlayalım çok az su kalıncaya kadar. tavaya biraz tereyağı koyarak kızdıralım ve kalamarları bu yağda hafif pembeleşinceye kadar kızartalım. tabağa alıp tencerede kalan su ile kalan tereyağını karıştırıp üzerlerine dökelim. sıcak servis yapalım. afiyet olsun.
NOT: iplerini çıkartmayın yerken çıkartın. Ben pirinç yerine bulgur kullandım o da çok güzel oldu. Kalan içe biraz daha bulgur ilave ederek pilav yaptım. yanında servis ettim.AFİYET OLSUN
0 Komentar untuk "KALAMAR DOLMASI"

Back To Top