EVDE BİBER SALÇASI

EVDE SALÇAMIZI TEMİZ TEMİZ ,KATKISIZ, KENDİMİZ YAPALIM
 BİBER SALÇASI
 SALÇA; yemeklerin özellikle Kış ayının olmazsa olmazıdır. Ben genellikle kışlık biber salçası ve domates sosu hazırlarım. Tüm kış boyunca bize yetiyor.
 Biber salçasını yörelere göre değişik değişik yapıyorlar. Özellikle Antep salçasını çok beğeniyorum. Ben annemden öğrendiğim usulde yapıyorum. Ve sizlerle paylaşıyorum. SAĞLIKLA AFİYETLE KALINIZ.


·          MALZEMELER:
·          Etli kırmızı biber
·          tuz- zeytinyağı
·          kavanoz
·          arzuya göre acı biber ( Biberleri haşlarken içine atalım, ben kullanıyorum.)
·          YAPILIŞI:
·          Biberleri güzelce yıkayalım .
·          Saplarını ve çekirdek yataklarını çıkaralım.
·          Genişce bir tencerede kaynar suda biberler yumuşayıncaya kadar haşlayalım.
·          Haşlanan biberlerin suyunun süzülmeleri için bir süzgece alalım.
·          Bazıları kabuklarını soymuyorlar ama ben kabuklarını soyuyorum.
·          Tercih sizin.
·          Eskiden annem haşlanan biberleri süzgeçte eliyle ovarak çıkarırdı.
·          Önceden bende öyle yapıyordum.
·          Bir kaç yıldır el blendırıyla sıcakken biberleri çekiyorum.
·          İnanınız çok çok pratik oldu.
·          Hem de tam salça kıvamında.
·          Salçaları geniş tepsilere alalım ve yeterince tuzlayalım.
·          Tuzu az olursa çabuk bozuluyor. Tadarak tuzunu ayarlayınız.
·          Bazıları ocakta salçayı koyulaşana dek kaynatıp sıcak sıcak kavanozlara doldurup yapıyorlar.
·          Bazıları da güneş olmadığı zamanlarda fırın tepsisine koyarak suyu çekinceye kadar fırınlıyorlar.
·          Benim şansıma güneş vardı üzerlerine temiz bir bez örterek güneşe koyalım.
·          Ara ara karıştıralım ve sularını alalım.. SULU OLURSA SALÇA KÜFLENİR.
NOT: Ben güneşte kurutulmuş salçayı tercih ediyorum.

·          Ve cam  kavanozlara paylaştıralım.
·          Üzerlerine az zeytinyağ dökelim ve kapaklarını sıkıca kapatalım.
·          Serin bir yerde muhafaza edelim.
·          AFİYET OLSUN
0 Komentar untuk "EVDE BİBER SALÇASI"

Back To Top