EKMEK HAMURUNDAN PİDE










EKMEK HAMURUNDAN PİDE
 Ekmek hamurundan pratik ,nefis bir pide tarifi.Bazen işim olduğunda veya dışarıda işim varken eve gelirken ekmek hamuru alırım, ve değişik iç malzemelerle çeşitli pideler yaparım. Pide hamurunu evde kendimde yapıyorum ama vaktim olmadığında mayalanma süresini beklemeden  pratik bir pide oluyor :) Ispanaklı, kuşbaşı et veya sucuk ,domates- biber kullanarakta aynı şekilde yapabilirsiniz. Yanına çay veya ayranı unutmayın))) Ben bu tarifte kapalı pide yaptım ama açık pide de yapabilirsiniz.



MALZEMELER:
3 adet ekmek hamuru
İÇ MALZEMESİ:
yarım kilo kıyma
2-3  adet kuru soğan
3-4 adet yeşil sivri biber
2-3 adet domates
tuz- karabiber-pul biber
yeteri kadar sıvı yağ
ÜZERİ İÇİN:Yumurta sarısıı
arzya göre susam -çörek otu ( Ben kullanmadım.)
YAPILIŞI
Bir tavaya yeteri kadar sıvıyağı alalım ve kıymayı ekleyelim. Kıymanın topak topak olmaması için eze eze kavuralım.
Üzerine ince kıyım doğranmış soğanları ekleyip kavurmaya devam edelim.
Kıyma suyunu çekince  kabukları soyulmuş, minik minik doğranmış domates ve biberleri ilave edelim.Kısa bir süre daha kavurmaya devam edelim.
Tuz-karabiber ve pul biberi ekleyip, ocaktan alalım.
 Ekmek hamurunun geniş bir kabın içine alalım.
Yarım çay bardağı kadar sıvı yağ ekleyelim ve az un yardımıyla yoğuralım.Ben 1 ekmek hamurunu 6  bezeye ayırıyorum.
Her bir bezeyi hafif unlu zeminde merdane ile oval biçimde açalım.
İçine iç malzememizden yeteri kadar koyalım 

  ve her iki ucu   toplayıp birbirine yapıştıralım
 Her iki taraftaki uçları ortaya doğru toplamaya çalışarak kapatalım.
 Ve birbirine yapıştırıp, açılmaması için cimcik atar gibi iyice sıkıştıralım.
 ve tekrar içe doğru batırmaya çalışalım. Yoksa pişerken kabaracakları için fırında ortası açılabilir.
 Pidelerimizi yağlanmış fırın tepsisine aralıklarla dizelim.
Üzerlerine az sıvı yağ ile çırpılmış yumurta  sarısı sürelim. Arzu ederseniz üzerine susam ve çörek otu serpebilirsiniz.
180 derecelik fırında üzerleri kızarana değin pişirelim Fırından çıkar çıkmaz üzerine hafif su serpip 5 dakika kadar tepsinin üzerini temiz bir bezle örtelim. Sıcak servis yapalım. AFİYET OLSUN.

0 Komentar untuk "EKMEK HAMURUNDAN PİDE"

Back To Top