VİŞNELİ İRMİK TATLISI



VİŞNELİ İRMİK TATLISI
Hafif bir tatlı tarifi...Ben bu kez vişne suyu kullandım...Servis esnasında üzerine dondurucudan çıkardığım vişne ile sos hazırladım...Misafirlerim çok beğendiler..Umarım sizlere beğenirsiniz...

·         MALZEMELER:
·         Vişneli kısmı için:
·         2,5 su bardağı vişne suyu
·         1 paket sade puding
·         İrmikli kısım için:
·         1 litre süt
·         8 yemek kaşığı irmik
·         8 yemek kaşığı şeker
·         3 yemek kaşığı Hindistan cevizi
·         1 paket vanilya
·         YAPILIŞI:
·         Bir tencereye  toz puding ve vişne suyunu alın ve koyulaşana kadar pişirin.
·         Ben dilimli seramik kek kalıbı kullandım ama herhangi bir borcam kullanabilirsiniz
·         Tatlıyı kolaylıkla çıkarmak için; PÜF NOKTASI KALIBI YETERİ KADAR SU İLE ISLATMAKTIR. Veya kullanacağınız Kalıba streç film serip yine çok az ıslatabilirsiniz.
·         Sıcakken Islattığınız kalıba vişneli sosu  dökün.
·         Ve oda sıcaklığında soğumaya bırakın.
·         İrmikli kısmı için:
·         Bir tencereye , süt, irmik ve şekeri alın.
·         Orta hararetli ateşte sürekli karıştırarak muhallebi kıvamında pişirin.
·         Son aşamada Hindistan cevizi ve vanilyayı ekleyip, göz göz olunca ocaktan alın.
·         Kalıpta soğumuş olan vişneli sosun üzerine dökün ve soğumaya bırakın.
·         İyice soğuması için dolaba kaldırın.
·         Daha sonra servis tabağına ters çevirerek servis yapabilirsiniz.
·         NOT: Ben üzeri için 1 su bardağı çekirdekleri çıkarılmış vişneyi,  1 tatlı kaşığı nişasta 1 yemek kaşığı toz şeker ve  1 çay bardağı su ile koyulaşana kadar pişirdim sos olarak kullandım...Taneli tercih ettiğim için  blendırdan geçirmedim ama tercih sizin.
·         AFİYET OLSUN

0 Komentar untuk "VİŞNELİ İRMİK TATLISI"

Back To Top