VİŞNELİ ISLAK KEK


 Browni tadında ;
ISLAK KEK
Çat kapı gelen misafirlerime  çok kısa sürede yaptığım bir kektir. Mutlaka ve mutlaka vişne eklerim Yaz ayından vişneleri  poşetleyip dolaba kaldırırım. Kek, pasta ve kurabiyeler de vişne kullanmayı seviyorum.
Lütfen tarifi aynen uygulayınız,sonucun  başarılı olduğunu göreceksiniz :)



 MALZEMELER:
4 adet yumurta
2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
4 yemek kaşığı dolu dolu kakao( 1 kaşığı siyah kakao olsun.)
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı un
arzuya göre( Ben kullanıyorum.)
1 su bardağı çekirdekleri çıkarılmış vişne
YAPILIŞI:
 Karıştırma kabımıza yumurtaları kırıp, mikser yardımıyla köpürene kadar çırpalım
Şekerimizi ilave edelim,yoğurt kıvamına gelene kadar çırpmaya devam edelim.
Sıvı yağ, süt, kakao ve kabartma tozunu da ekleyip , akıcı bir sos  kıvamına gelene kadar çırpalım.
Bu karışımdan bir su bardağı ayıralım.
Kalan harcımıza unu katıp, biraz daha mikserle çırpalım.
Vişneyi kek harcına  ekleyip kaşık yardımıyla karıştıralım.
Kalıbımıza harcı dökelim.
Ben  Seramik  fırın tepsisi kullandığımdan tepsiyi yağlamadım,diğer tepsileri yağlayınız. 26 cmlik kare borcama  bu ölçü denk geliyor
Keki soğuk fırına verip,190 derecede pişirelim.Benim midi fırınımda  35 dakikada pişiriyor.

Kekimiz çok güzel pişip kabardı ve fırından çıkardık.

Kek fırından çıkar çıkmaz sıcakken üzerine ayırdığımız sosu dökelim.

AFİYETLER OLSUN
0 Komentar untuk "VİŞNELİ ISLAK KEK "

Back To Top