MARMELATLI KURABİYE




Ben bu defa papatya şeklinde kurabiye kalıbı kullandım.... sevgililer günü yaklaşırken kalp şeklinde  bir kurabiye kalıbını tercih edebilirsiniz...hamurun malzemesine çok ince çekilmiş fındık katabilirsiniz...ayrı bir lezzet katıyor...



·         MALZEMELER:
·         125 gr oda sıcaklığında tereyağı veya margarin
·         1 adet yumurta
·         1 çay bardağı pudra şekeri
·         1 paket vanilya
·         1 tatlı kaşığı kabartma tozu
·         alabildiği kadar un ( 2-2,5 su bardağı kadar).
·         Arası için:
·         marmelat
·         Üzeri için:
·         pudra şekeri
·         YAPILIŞI:
·         Yoğurma kabına yağı ve pudra şekerini alın.
·         Krema haline gelinceye kadar karıştırın.
·         yumurtayı ilave edip karıştırın.
·         Un vanilya ve kabartma tozunu ekleyip güzelce yoğurun.
·         pürüzsüz bir hamur olmalı.
·         Hamuru hafif unlu zeminde merdane yardımıyla yarım cm kalınlığında açınız.
·         Dilediğiniz şekildeki kurabiye  kalıbı ile kesiniz.
·         Ben papatya  şeklinde kurabiye kalıbı ve ortadaki boş yuvarlak için krema torbasına taktığımız aparttı kullandım.
·         Kurabiyeleri yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.
·         Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında üzerleri  hafif pembeleşinceye kadar pişirin.
·         Pişen kurabiyeleri soğumaya bırakın.
·         Bütün haldeki kurabiyenin iç kısmına  kenarlardan taşmayacak şekilde üzerine marmelat sürün.( Ben erik marmelatı kullandım).
·         İçi boş olan kurabiyenin iç kısmını üzerine kapatın.
·         Kurabiyenin kenarlarına  süzgeç yardımıyla pudra şekeri serpin.

·         AFİYET OLSUN









0 Komentar untuk "MARMELATLI KURABİYE"

Back To Top