FIRINDA KAŞARLI MANTAR



FIRINDA KAŞARLI MANTAR
En yakın arkadaşlarım bilirler, dışarıda toplandığımızda yemek siparişinde benim tercihim her zaman Fırında Kaşarlı Mantar ve Elma Dilim patatestir, Çok seviyorum :) Evimde de her yemek davetimde  olmazsa olmazlarımdandır mantar ve patates. Mantar Dolması tarifime de  buradan bakabilirsiniz.
Ve ben eşimin mantar sevdiğini 11 yıl sonra öğrendim  :(
Bana hep " Mantar sevmiyorum "derdi ve tabii tüm mantarlar bana kalırdı :))))
Önceki yıl bir yere götürmek için 5 paket mantar aldım. Akşamdan da eşimi tembihledim," Sakın bana unutturma" diye. "Yoksa o kadar mantarı ne yaparız ?
Eşim de " Biz yeriz " dedi.
"Bu kadar mantarı ben nasıl yerim" diye sorunca,
 Karıcım ben seviyorum ama sen  daha çok sevdiğinden sen ye diye  sevmediğimi söylüyordum" dedi. Gözlerimden yaşlar boşaldı. BİZE GÖRE SEVGİ BUYDU


·         MALZEMELER:
·         Mantar
·         Kaşar peyniri
·         Tuz
·         Mantarları haşlamak için:
·         limon
·         su
·         Kabı yağlamak için:
·         Sıvı yağı
·         YAPILIŞI:
·         Öncelikle beyaz ve diri mantar seçmeliyiz.
·         Yumuşak ve kararmış kültür mantarı olmamalıdır.
·         Mantarları temizlemek için bir kaç yöntem :
·         1-Mantarları yıkamadan üzerindeki incecik kabukları bıçak yardımıyla soyabilirsiniz.
·         2-Mantarları yıkamadan kesilmiş limon ile  mantarın üzerini ovup temizleyebilirsiniz.
·         3-Mantarları hızlıca sudan geçirip ( Mantarlar çok kirli ise) kararmamaları için yine limon ile üzerlerini ovabilirsiniz.
·         Mantarları temizleyip,  saplarından hafifçe keselim.
·         Bir tencereye yeteri kadar su ve yarım limon koyalım
·         Mantarları tencerenin içine alalım.
·         Mantarlar  hafif  sararıp, yumuşayıncaya kadar haşlayalım.
·         Bu arada mantarlar siyah suyunu bırakacaktır.
·         Haşlanan mantarları süzelim.
·         Kullanacağınız mantar miktarına göre bir fırın kabını  sıvı yağ le yağlayalım.
·         Mantarları tuzlayıp, kabın içine yerleştirelim.
·         Üzerine dilim halinde kaşar peyniri koyalım.
·         Tereyağı veya başka bir yağ kullanmamıza gerek yoktur, kaşarın kendi yağı yeterli geliyor.
·         Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında kaşar eriyip pembeleşene kadar pişirelim.
·         Sıcak servis yapalım.,

·         AFİYET OLSUN
0 Komentar untuk "FIRINDA KAŞARLI MANTAR"

Back To Top