SÜNGER PANDİSPANYA



SÜNGER PANDİSPANYA
Sevgili Özlem Dalgıç Yurtseven'in oğlunun doğum günü için yaptığı pasta...Teşekkür ederiz....ellerinize sağlık....Nice mutlu yıllar diliyorum


·         MALZEMELER:
·         4 adet yumurta
·         1 su bardağı şeker
·         Yarım çay bardağı sıcak su
·         çeyrek limonun suyu
·         1 paket vanilya
·         1 paket kabartma tozu
·         1 su bardağı  + 1 yemek kaşığı un
·         1 fiske tuz
·         (1 kaşık un yerine 2 kaşık kakao )
·         YAPILIŞI:
·         Yumurta akını ve sarısını ayırın.
·         şekerle yumurta sarılarını  çırpın.
·         Limon suyu ve sıcak suyu ekleyip çırpmaya devam edin.
·         Unu, vanilya, kabartma tozu,kakaolu yapılacaksa kakaoyu birlikte eleyip yumurta sarılarına ekleyip çırpın.
·         Yumurta aklarını bir fiske tuzla kar haline gelene kadar çırpın.
·         Tahta kaşıkla unlu karışıma alttan üste köpüğü söndürmeden iyice çırpın.
·         26 cm çapındaki kek kalıbının altına yağlı kağıt serip kek harcını içine döküp, kalıbı yavaş yavaş tezgaha vurarak hava kabarcıklarını alın.
·         180 derecede kontrol ederek pişirin.
·         Top kısmını kakaolu- kek altına sade kek hazırladım.
·         Top kısmını bir gece önce şeklini alması için yuvarlak kase içinde bekleterek hazırladım.
·         İçini arzu edilen meyve ve kremayla hazırlayabilirsiniz.Ben krem şantinin içine halleyi ufak ufak kesip koydum güzel oldu.
·         Keki tavsiye ederim kıvamı çok güzel ıslatmaya gerek yok.
·         Alt dikdörtgen pastası için ölçülerden 2 kat yapıp, dikdörtgen borcamda pişirdim.

·         AFİYET OLSUN
NOT. Pastanın üzerini krem şantiye renkli gıda boyaları ekleyerek şekillendirdim
0 Komentar untuk "SÜNGER PANDİSPANYA"

Back To Top