ÇİKOLATALI KALP PASTA






ÇİKOLATALI KALP PASTA
Çok kolay bir pasta tarifidir...Hani yumurtaları ayır ayrı çırpmıyoruz, normal  kek yapar gibi... Ben kalp kalıp kullandım ama  orta boy herhangi modelde bir kalıp kullanabilirsiniz...Ara kreması harika oluyor...Ben 1 paket Bitter çikolata kullandım, eğer evde yoksa , çikolatanın yerine 2-3 yemek kaşığı kakao kullanabilirsiniz. O zaman krema malzemelerin bir de vanilya ekleyip, birlikte pişiriniz.Ocakta aldıktan sonra içine  1 yemek kaşığı tereyağı veya margarin ekleyip mikserle çırpınız...AFİYET OLSUN...



·         MALZEMELER:
·         3 adet yumurta
·         1 su bardağı toz şeker
·         yarım çay bardağı su
·         2 yemek kaşığı kakao
·         1 paket vanilya
·         1 paket kabartma tozu
·         1,5 su bardağı un

·         ARA KREMASI İÇİN:
·         2 su bardağı süt
·         1 adet yumruta sarısı
·         2 yemek kaşığı tepeleme un
·         yarım su bardağı şeker
·         1 paket ( 80 gr) Bitter çikolata 
·         İÇ MALZEMESİ İÇİN:
·         2-3 adet muz (Veya başka bir meyve)

·         ÜZERİ İÇİN:
·         1 poşet kakaolu krem şanti
·         1 su bardağından süt
·         1 yemek kaşığı kakao

·         ISLATMAK İÇİN:
·         1 çay  bardağı süt

·         YAPILIŞI:
·         Yumurtaları köpürene kadar çırpalım.
·         Şekeri ekleyip kabarıncaya kadar çırpmaya devam edelim.
·         Su ve kakaoyu ilave edip çırpalım.
·         Un, vanilya ve kabartma tozunu katıp çırpalım.
·         Yağlanmış kelepçeli kalp kalıba harcı dökelim.
·         175 derecelik fırında keki pişirelim.
·         ( Ben kekleri soğuk fırına veriyorum.)
·         Pişen keki fırından çıkaralım ve iyice soğuduktan sonra kalıptan çıkaralım.
·         Keki 2 veya 3' e kesebilirsiniz.
·         Ben 2 'ye kestim.
·         Kreması için;
·         Bir tencereye süt yumurta sarısı, şeker ve unu alalım.
·         Güzelce çırpalım.
·         Orta hararetli ateşte muhallebi kıvamında göz göz oluncaya kadar pişirelim.
·         Ocağın altını kapatalım.
·         Çikolatayı parçalara bölüp sıcak muhallebinin içine atalım ve çikolata eriyinceye kadar karıştıralım.
·         Kremanın soğumasını bekleyelim.
·         Kabuk tutmaması için ara ara karıştıralım.
·          Üzeri için;
·         Krem şantiyi süt ile çırpalım.
·         Arzu ederseniz krem şantinin içine 1 yemek kaşığı kakao ekleyip çırpmaya devam ediniz.
·         (Ben kakao ekliyorum,tadını daha çok beğeniyorum.)
·         Kekin bir parçasını  servis tabağına alalım.
·         Yalnız temiz çalışmak için  kekin çevresinin altına bir parça yağlı kağıt veya poşet serelim.
·         Böylece servis tabağımız çalışırken kirlenmeyecektir.
·         İlk parça kekin üzerini yeteri kadar süt ile ıslatalım.
·         Ara kremayı varsa  sıkma torbasına alalım.
·         Ve eşit biçimde  ilk parçanın üzerine kremayı yayalım.
·         Krema dışarı taşmasın
·         Kremanın üzerine muz dilimleri sıralayalım.
·         Üst parçanın daha iyi yapışması için muzun üzerine çok az krema sürelim.
·         Diğer kek parçasını da süt ile ıslatalım ve pastanın üzerine koyalım.
·         Elimizle hafifçe bastıralım.
·         Pastanın dışını  hazırladığımız krem şanti ile kaplayalım.
·         ve arzuya göre süsleyelim.
·         Ben kürdan yardımıyla gelişi güzel çizikler attım.
·         Ve evde olan şeker hamurundan güller ile süsledim.
·         1 gece üzeri kapalı bir şeklide dolapta beklemesini tavsiye ederim.

·         AFİYET OLSUN














0 Komentar untuk "ÇİKOLATALI KALP PASTA"

Back To Top