PORTAKALLI KURABİYE





 PORTAKALLI KURABİYE
Portakal kabuğu rendesini mümkün olduğunca kurabiye , kek ve muhallebilerde  kullanmaya çalışırım...Veya limon kabuğu rendesi.... Çok hoş bir aroma kattığını düşünüyorum...

·         MALZEMELER:
·         125 gr oda sıcaklığında tereyağı veya margarin
·         1 çay bardağı toz şeker ( Portakalın tadına bakınız, ekşi ise biraz daha şeker ekleyiniz.)
·         1 adet yumurta
·         1 adet portakal ( Kabuğu ve suyu kulllanılacak)
·         1 adet vanilya
·         1 adet kabartma tozu
·         aldığı kadar un ( 3 -4 su bardağı kadar)
·         YAPILIŞI:
·         Portakalı güzelce yıkayıp kurulayalım.
·          Yoğurma kabımıza yağ ve şekeri alalım ve iyice birbirine yedirelim.
·         Yumurtayıda ekleyip,güzelce karıştıralım.
·         Portakal kabuğunu içine rendeleyim ve suyunu sıkıp ilave edelim.
·         Önce 2,5 su bardağı kadar unu ,vanilyayı ve kabartma tozunu ekleyelim.
·          Unu azar azar hamurumuz kulak memesi kıvamına kadar ekleyelim.
·         Her portakalın suyu aynı ölçüde olmuyor.
·          Kontrollü bir biçimde unu ekleyiniz
·          Hamurumuz sert olmasın, yoksa kurabiyeler sert olur.
·         Kulak memesi kıvamında hamuru yoğuralım.
·         Ben hafif unlu zeminde hamuru merdane yardımıyla açtım.
·         Ve çay bardağı ile yuvarlak şekilde kestim.
·         Daha bisküvi tarzı yaptım.
·         İsterseniz hamurdan ceviz  büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlak şekil verebilirsiniz.
·         Kurabiyeleri yağlı kağıt serilmiş veya yağlanmış fırın tepsisine aralıklarla dizelim.
·         Üzerlerine yumurta sarısı sürelim.
·         Üstüne şeker serpelim.
·          Ben birazda portakal kabuğu serptim, dekor vermek için.
·         Isınmış  175 derecelik fırında  üzerleri pembeleşene değin pişirelim.
·          AFİYET OLSUN




0 Komentar untuk "PORTAKALLI KURABİYE"

Back To Top