HAVUÇLU TARÇINLI KEK





 HAVUÇLU TARÇINLI KEK
Kış gelmeye başlayınca havuçlu tarifler artıyor... Yine harika bir havuçlu kek yaptım... Bugün tüm misafirlerim çok beğendiler; çok sevindim :) Emeğin karşılığını övgü dolu sözlerle almak bana yorgunluğumu unutturdu...


·         MALZEMELER:
·         3 adet yumurta
·         1,5 su barağı şeker ( Tatlı seviyorsanız 2 su bardağı)
·         1 su bardağı sıvı yağ
·         1 su bardağı dövülmüş ceviz
·         2 tatlı kaşığı tarçın
·         1 su bardağı ince rendelenmiş havuç
·         1 paket kabartma tozu
·         2 su bardağı un
·         YAPILIŞI:
·         Yumurtaları köpürünceye kadar çırpalım.
·         Şekeri ekleyelim ve boza kıvamı alana kadar çırpmaya devam edelim.
·         Sıvı yağ ve tarçını ekleyip çırpalım.
·         Cevizi ilave edelim.
·         Un ve kabartma tozunu ekleyip çırpalım.
·         Son olarak havucu katıp karıştıralım.
·         Yağlanmış orta boy bir kek kalıbına harcımızı dökelim.
·         (Ben Seramitok kek kalıbı kullandığımdan kalıbı yağlamadan kullandım.)
·         Ben kekleri soğuk fırına veriyorum.İçini çeker çeke pişiyor.
·         180 derecelik fırında keki pişirelim.
·         Fırından lamadan önce kekin tam ortasına bir kürdan batıralım.
·         Kürdan temiz çıkıyorsa kekimiz pişmiştir.Soğuduktan sonra kalıptan çıkaralım.
·         Ben üzerine  pudra şekeri serptim.
·         Dilimleyerek servis yapalım.
·         AFİYET OLSUN




0 Komentar untuk "HAVUÇLU TARÇINLI KEK"

Back To Top