TAVADA PİZZA


 TAVADA PİZZA NASIL YAPILIR
Çok pratik ve zaman almayan bir pizza tarifidir.Sabah kahvaltıları için üst malzemelerini akşamdan soteleyip, sabah kahvaltı için  3 dakika da hamurunu hazırlayıp  pişirmeye başlayabilirsiniz.. Lezzeti mi? Bildiğimiz pizza tadında.Ben sevdiğim malzemeleri kullandım.AFİYET OLSUN



·         MALZEMELER:
·         1 adet yumurta
·         1,5 yemek kaşığı sıvı yağ
·         3 yemek kaşığı yoğurt
·         3 Türk kahvesi fincanı un
·         1 silme çay kaşığı tuz
·         Yarım paket kabartma tozu
·         Sosu için:
·         1 yemek kaşığı ketçap veya daha az salça
·         Kekik
·         Zeytinyağı ( Salça kullanacaksanız çok az su ile açıp,çok az zeytinyağı ekleyiniz.)
·         Üst malzemesi için:
·         1 parça NAMET sucuk ( veya sosis- salam- pastırma vs.)
·         1 adet yeşil biber ( Ben acı biber kullandım).
·         1 adet küçük kırmızı biber
·         3-4 adet kültür mantarı
·         Veya sevdiğiniz diğer malzemeler
·         sıvı yağ
·         1 parça kaşar peyniri rendesi
·         YAPILIŞI:

      ·         Bir tavaya çok az sıvı yağ alalım.
·         İnce dilimler halinde doğranmış mantarları ekleyip,sotelemeye başlayalım.
·         Mantar yumuşamaya başlayınca küçük küçük kesilmiş biberleri ilave edelim.
·         İnce doğranmış sucukları da ekleyip 1-2 çevirdikten sonra ocaktan alalım ve soğumaya bırakalım.

      ·         Sos malzemelerini hazırlayalım.
·         ( Ben acılı ketçap kullandım ve çok az su ekleyip kekik ilave edip karıştırdım. 1 diş ezilmiş sarımsak da kullanabilirsiniz).

      ·         Hamuru için:
·         Bir kabın içine yumurta,yoğurt ve sıvı yağını alıp kaşıkla karıştıralım.
·         Un, tuz ve kabartma tozunu ekleyerek kaşıkla karıştıralım.


 ·         Bu hamur yoğrulacak kıvamda olmuyor, o yüzden tereyağ veya margarin ile yağlanmış teflon veya seramik tabanlı bir tavaya kaşık yardımıyla harcı koyup yayıyoruz.


 ·         Hamurun üzerine sostan sürelim.




  ·         Üst malzemeyi yayalım.


 ·         En üste kaşar rendesini serpelim.


 ·         Ve tavanın kapağını kapatalım.


      ·         Gayet kısık ateşte, ocak üzerinde Pizzayı pişirmeye başlayalım.
·         Tavanın kapağını kapatmayı unutmayalım.
·         Buharıyla kaşarlar eriyor.
·         Benim pizzam  13 dakika da pişti.
·         10. dakikadan sonra kontrol etmeye başlayınız.

·         Pişen pizzayı servis tabağına alalım.
·         Dilimleyerek servis yapalım
·         AFİYET OLSUN
0 Komentar untuk "TAVADA PİZZA "

Back To Top