YUMUŞACIK KEK



 YUMUŞAK KEK NASIL YAPILIR
Yumuşacık bir kek tarifi... hem kabartma tozu hem karbonat kullanılıyor... eskiden kekler karbonat ile yapılırdı benim çocukluğumda...onların tadına benzer bir kek oldu...



·         MALZEMELER:
·         3 adet yumurta
·         1 su bardağı toz şeker
·         1 su bardağı yoğurt
·         yarım su bardağı sıvı yağ
·         1 adet limon ( Kabuğu ve yarım limon suyu)
·         1 paket vanilya
·         1 paket  kabartma tozu
·         1 çay kaşığı karbonat
·         2 su bardağı tepeleme un
·         1 yemek kaşığı kakao
·         YAPILIŞI:
·         Yumurtaları köpürünceye kadar çırpınız.
·         Şekeri ekleyip kabarıncaya kadar çırpmaya devam ediniz.
·         Sıvı yağ, yoğurt,limon kabuğu rendesi ve yarım limon suyunu ilave edip çırpınız.
·         Un, kabartma tozu ve karbonatı katıp çırpınız.
·         Yarım su bardağından biraz fazla beyaz harçtan ayırınız.
·         Kalan harcı yağlanmış kek kalıbına dökünüz.
·         Ayrılan harcanın içine 1 yemek kaşığı kakao ilave edip çırpınız.
·         Ben son anda böyle bir süslemeye karar verdim.
·         Ama yaptıktan sonra keşke yuvarlak bir tepsi kullansaydım, daha hoş desenler ortaya çıkabilirdi diye düşündüm.
·         Kakaolu harcı krema torbasına aldım ve beyaz harcın üzerine  gelişigüzel benekler  yaptım.
·         Çöp şiş le tam ortalarından çizikler atıp dekor verdim.
·         Pişerken kakao kekin içinde kalıp,kakao desenleri çıkıyor.
·         Keki soğuk fırına veriniz.
·         180 derecelik fırında içini çekinceye kadar pişiriniz.
·         Kek iyice soğuduktan sonra dilimlere kesiniz.

·         AFİYET OLSUN








0 Komentar untuk "YUMUŞACIK KEK"

Back To Top