ÇİKOLATALI KEK




ÇİKOLATALI KEK
Bol çikolatalı ama yerken insanı baymayan bir kek. Arzu ederseniz keki ortadan kesip, dilediğiniz bir krema  ve marmelat sürebilirsiniz. Öyle de farklı bir lezzet olacağına eminim.



·         MALZEMELER:
·         5 adet yumurta
·         200 gr. tereyağı
·         240 gr. bitter çikolata
·         1 su bardağı şeker
·         1 su bardağı un
·         1 paket kabartma tozu
·         Bir fiske tuz
·         YAPILIŞI:
·         Tereyağı ve çikolatayı parçalara ayıralım.
·         Benmari usulü eritelim.
·         (Benmari; alttaki kaba sıcak su koyup,üzerine daha küçük bir kap oturtuyoruz.yalnız üstteki kap suya çok temas etmesin.Üstteki kaba tereyağını ve çikolatayı koyup suyun buharıyla eritiyoruz.)
·         Yumurtaların sarılarını ve aklarını ayırıp ayrı ayrı kaplara alalım.
·         Yumurta aklarını bir fiske tuz ile mikser yardımıyla çırpalım.
·         Mikser bıçaklarından akmayacak kıvama gelene kadar çırpalım.
·         Yumurta sarılarının içine şekeri ekleyip kabarıncaya kadar çırpalım.
·         Eriyen yağ ve çikolata karışımını yumurta sarılarına ekleyip çırpalım.
·         Un ve kabartma tozunu ekleyip çırpmaya devam edelim.
·         Çırptığımız yumurta aklarını karışıma ekleyelim.
·         Tahta bir kaşık yardımıyla dikkatlice alttan üste doğru havalandırarak karıştıralım.
·         (Yumurta aklarını söndürmemeye çalışalım.Sönerse kekimiz kabarmaz.)
·         Yağlanmış kek kalıbına harcı dökelim.
·         Kalıbı bir kaç kez tezgahın üzerine vurarak içindeki havayı çıkaralım.
·         180 derecelik fırında keki pişirelim.
·         (Ben kekleri soğuk fırına veriyorum.)
·         fırından çıkarmadan önce kürdan testi yapalım.
·         Kekin tam ortasına kürdanı batıralım.
·         Kürdan temiz çıkıyorsa kek pişmiştir.
·         İyice soğuduktan sonra  kalıptan çıkarıp ters çevirerek servis tabağına alalım
NOT: Ben üzerine Bitter  çikolata sosu kullandım.


·         Tereyağı ve çikolatayı parçalara ayıralım.
·         Benmari usulü eritelim.
·         (Benmari; alttaki kaba sıcak su koyup,üzerine daha küçük bir kap oturtuyoruz.yalnız üstteki kap suya çok temas etmesin.Üstteki kaba tereyağını ve çikolatayı koyup suyun buharıyla eritiyoruz.)


·   Çikolata sosu hazır.


·         Yumurtaların sarılarını ve aklarını ayırıp ayrı ayrı kaplara alalım.


 ·         Yumurta aklarını bir fiske tuz ile mikser yardımıyla çırpalım.



·         Mikser bıçaklarından akmayacak kıvama gelene kadar yumurta aklarını çırpalım.


·         Yumurta sarılarının içine şekeri ekleyip kabarıncaya kadar çırpalım.


·         Eriyen yağ ve çikolata karışımını yumurta sarılarına ekleyip çırpalım.


·         Un ve kabartma tozunu ekleyip çırpmaya devam edelim.



·         Çırptığımız yumurta aklarını karışıma ekleyelim.



·         Tahta bir kaşık yardımıyla dikkatlice alttan üste doğru havalandırarak karıştıralım. (Tam karıştırmadan  göstermek istedim.)
·         (Yumurta aklarını söndürmemeye çalışalım.Sönerse kekimiz kabarmaz.)

   
      ·         Yağlanmış kek kalıbına harcı dökelim. (Ben seramitok kek kalıbı kullandığımdan yağlamadım.)
·         Kalıbı bir kaç kez tezgahın üzerine vurarak içindeki havayı çıkaralım.
·         180 derecelik fırında keki pişirelim.
·         (Ben kekleri soğuk fırına veriyorum.)
·         fırından çıkarmadan önce kürdan testi yapalım.


·         Kekin tam ortasına kürdanı batıralım.
·         Kürdan temiz çıkıyorsa kek pişmiştir.





·         İyice soğuduktan sonra  kalıptan çıkarıp ters çevirerek servis tabağına alalım
NOT: Ben üzerine Bitter  çikolata sosu kullandım.
AFİYET OLSUN

0 Komentar untuk "ÇİKOLATALI KEK"

Back To Top