LOR TATLISI



LOR TATLISI
İçinde yağ kullanılmayan hafif bir tatlı tarifidir. Tarifi Sevgili Oktay Usta' dan aldım ve denedim. Bizler çok beğendik, umarım sizlerde beğenirsiniz.

·         MALZEMELER:
·         500 gr tatlı lor
·         4 adet yumurta
·         1 su bardağı şeker
·         1 su bardağı pirinç unu
·         1 su bardağı un
·         1 paket  kabartma tozu
·         ŞERBETİ İÇİN:
·         4 su bardağı şeker
·         4 su bardağı su
·         Yarım limonun suyu
·         ÜZERİ İÇİN:
·         Toz Antep fıstığı
·         YAPILIŞI:
·         Şerbet için su ve şekeri bir tencereye alalım.
·         Kaynamaya başladıktan sonra 5 dakika  kaynatıp limon suyunu ekleyip ocaktan alalım.
·         Hamuru için;
·         Yoğurma kabının içine yumurtaları şekeri alıp, güzelce karıştıralım.
·         Loru süzgeçten geçirip yoğurma kabına ekleyelim
·         Pirinç unu, un ve kabartma tozunu da ekleyip yoğuralım.
·         Krema torbasına yıldız uç takalım.
·         Hamuru krema torbasına alalım.
·         Yağlanmış fırın tepsisine şekillendirelim.
·         Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirelim.
·         Pişip fırından çıktığında 1-2 dakikam ilk sıcaklığının çıkmasını bekleyelim.
·         Ilık şerbeti üzerine dökelim.
·         Şerbet içini çekince servis yapalım.
·         AFİYET OLSUN.
·         NOT: Ben malzeme listesini yarı yarıya kullandım.

·         Krema torbasına yıldız uç kullanmanızı tavsiye ederim. Ben çark şeklinde  uç kullandım.Malzeme kutusunda yıldız ucum yok olmuş,bulamadım :(



0 Komentar untuk "LOR TATLISI"

Back To Top