MUSKA BÖREK ( KIZARTMA)



 MUSKA BÖREK ( KIZARTMA)
Sigara böreği tadında...tek farkı muska şeklinde olması....ben iç malzeme olarak peynir ve maydanoz kullandım... paçanga böreğini de  aynı işlemle yapıyorum...pastırma,domates,biber  ve kaşar dilimi koyup muska şeklinde sarıp kızartıyorum....
Muska şeklindeki Buzluk Böreği ( Banyolu Börek) tarifime de buradan ulaşabilirsiniz.




·                     MALZEMELER:
·                     yufka
·                     peynir- maydanoz
·                     Kızartmak için:
·                     Sıvı yağ  
·                     YAPILIŞI:
·                     Kesim işlemin pratik olması için kullanacağınız yufkaları tezgaha serip, üst üste koyunuz
·                     Dilediğiniz büyüklükte boyuna şeritler halinde kesiniz.( Ben 10 şerit kestim. Yani 1 yufkadan 10 adet börek elde etmiş oldum).
·                      İç malzemeyi şeridin ucuna yeteri kadar  koyunuz.
·                      Muska şeklinde sarmaya başlayınız..
·                      Üçgen şekilde  köşelere doğru bir sağ köşeye,
·                      Bir sol köşeye yufkayı katlayınız.
·                      (Düzgün bir muska şekli sarmak için  mutlaka köşelere denk gelmeli).
·                      Ve bu işlemi şerit  bitene kadar tekrarlayınız.
·                      Uç kısmı suya batırıp yapıştırınız.
·                      Tavaya sıvı yağı alıp kızdırınız.
·                      Börekleri rahat çevrilecek adet sayınca tavaya alıp, arkalı önlü kızartınız.
·                      Fazla yağını alması için havlu kağıt serilmiş bir  tabağa börekleri çıkarınız.
·                      Servis tabağına alıp sıcak servis yapınız.
·                      AFİYET OLSUN













0 Komentar untuk "MUSKA BÖREK ( KIZARTMA)"

Back To Top