SODALI KEK






 SODALI KEK
Maden sulu kek
Süt ve yoğurt kullanılmayan bir kektir...yumuşak ve oldukça da lezzetli....ben kakao ve ceviz kullandım...arzuya göre kullanmayabilirsiniz....




·         MALZEMELER:
·         4 adet yumurta
·         1,5 su bardağı toz şeker
·         1 şişe maden suyu (200 ml)
·         yarım su bardağı sıvı yağ
·         1 portakal veya  limon kabuğu rendesi
·         1 paket vanilya
·         1 paket kabartma tozu
·         3 su bardağı un
·         2 yemek kaşığı kakao
·         1 avuç parça ceviz
·         YAPILIŞI:
·         Yumurtaları  köpürünceye kadar çırpınız.
·         Şekeri ekleyip boza kıvamı alıncaya kadar çırpmaya devam ediniz.
·         Maden suyu, sıvı yağ ve portakal kabuğu rendesini ilave edip çırpınız.
·         Un,kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip pürüzsüz oluncaya kadar çırpınız.
·         Hamurun yarısını yağlanmış kek kalıbına dökünüz. ( Ben seramik tabanlı kalıp kullandığımdan yağlamadım).
·         Cevizin yarısını hafif unlayıp kalıptaki harcın üzerine serpiniz.
·         Ayırdığınız hamura 2 yemek kaşığı kakao ekleyip çırpınız.
·         Kalan cevizleri hafif unlayıp harca ilave ediniz  ve kaşıkla karıştırınız.
·         Kek kalıbının üzerine kakaolu harcı dökünüz.
·         Ben kakaolu  harcın alta kadar inmesi için çöp şiş ile kek arcının üzerinden gelişi güzel dekorlar verdim.
·         175 derece fırın  kapağını hiç açmadan pişiriniz.
·         Yaklaşık 40 dakikada pişiyor.
·         Kek iyice soğuduktan sonra kalıptan çıkarınız.
·         Üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz.

·         AFİYET OLSUN











0 Komentar untuk "SODALI KEK"

Back To Top